Πληροφορίες

Η φωτογραφία μου
Αφιερωμένο στο μονάκριβό μου αυτοκίνητο Daewoo Matiz και στα παιδικά μου όνειρα .....

Τετάρτη 29 Σεπτεμβρίου 2010

ΜΟΥΤΟΤΟ Μία μικρή αφρικάνικη ιστορία .

Αυτή τη φορά έκανα ένα ταξίδι στην όμορφη Νάουσα με το ΜΑΤΙΖ πέρασα πολύ όμορφα είπα να πάρω ένα βιβλίο καθώς περπατούσα βρέθηκα στην εκκλησιαστική βιβλιοθήκη βεροίας Νάουσας είχε πολλά βιβλία εμένα το μάτι μου πήγε σε αυτό που θα μοιραστώ μαζί σας βέβαια θα σας γράφω λίγα ώστε να μπείτε στο νόημα αλά και στην περιέργεια να αγοράσετε 118 σελίδες μίας αληθινής    περιπέτειας .      

Το όνομά μου είναι Μουτότο . Έτσι με φωνάζουν , συνήθως για να με προστάξουν να κάνω βαριές δουλειές . Μουτότο στα σουαχίλι θα πει = παιδί . Οι γονείς μου είχαν φύγει για τον ουρανό πριν μεγαλώσω και δεν τους θυμάμαι . Κανείς δεν ασχολήθηκε να δώσει ένα κανονικό όνομα σε εμένα και τη μικρή αδελφή μου . Το μόνο που θυμάμαι είναι ότι μια μέρα ήρθε η ξαδέλφη της μητέρας μου και μας πήρε να ζήσουμε στην αχυροκαλύβα που έμενε με τον άντρα της και τα έντεκα παιδιά της και ξαδέλφια μου . Το φαγητό τους λιγοστό , και έπρεπε τώρα να το μοιράζονται με δύο ακόμη στόματα . Τρώγαμε μια φορά την μέρα μπουκάρι ,δηλαδή καλαμποκάλευρο ζυμωμένο με νερό , ψημένο στη χιλιοκαπνισμένη κατσαρόλα . Καθισμένοι κατάχαμα , όπως κάνουν όλοι στο χωριό , κόβαμε λίγο κάθε φορά από το μπουκάρι και πλάθαμε μπαλάκια με τα δάχτυλά μας . τα καταπίναμε με την μεγαλύτερη ευχαρίστηση.... Κατάχαμα κοιμόμασταν και το βράδυ , ο ένας κολλητά με τον άλλον για να ζεσταινόμαστε . Ωστόσο , με τα ίδια μου τα μάτια είχα δει μια καρέκλα κι ένα ξύλινο κουτσό τραπέζι που είχε στην καλύβα του ο αρχηγός του χωριού . Ο ίδιος περηφανευόταν ότι η οικογένειά του έτρωγε σε αυτό , όμως οι περισσότεροι τους έβλεπαν καταγής . Τα παιδιά δεν έχαναν ευκαιρία να διαδίδουν ότι το τραπέζι το είχαν για υψηλούς καλεσμένους , αν και δεν είχαμε δει κανέναν τέτοιο στο χωριό . Η συνέχεια .... Η οικογένεια της θείας μου δυσκολευόταν στα αλήθεια να βρίσκει το καθημερινό αλεύρι και λίγο σαπούνι να πλενόμαστε . Προσπαθούσαμε να φανούμε χρήσιμοι μαζεύοντας ξύλα από όπου μπορούσαμε να βρούμε . Υπήρχαν αρκετά γύρο από τη λίμνη Λουαλάμπα , δύο χιλιόμετρα μακριά από το χωριό , και τα κουβαλούσαμε για να ανάβει φωτιά η ΄μάμα = *η γυναίκα του σπιτιού * για το φαγητό η να ζεσταθούμε το βράδυ όταν η υγρασία μας μας έφερνε ζαλάδες και συχνά πυρετό. Κάποιες φορές η μάμα ανήσυχη ακουμπούσε τα χείλη της στο μέτωπο κάποιου από τα παιδιά και μπορεί να ψιθύριζε τη φοβερή λέξη *μαλάρια = ελονοσία . Η αδελφή μου αρρώσταινε συχνά από *μαλάρια και τότε έτρεχα στο δάσος και έκοβα φύλλα από μπανάνες και τη σκέπαζα όταν έτρεμε. Αν επέμενε ο πυρετός ερχόταν στο σπίτι ο μάγος του χωριού, ψιθύριζε περίεργες και μπερδεμένες λέξεις . Ευτυχώς η αδελφή μου το ξεπέρασε αλλά ο Πάπα = ο άντρας του σπιτιού δε άντεξε την αρρώστια .Τελικά οι θεοί δεν μπορούν να βοηθήσουν, ενώ ένας καινούριος τα καταφέρνει όλα ...............

Η Μισσιόνα ............................................................
Μασόμο θα πει Σχολείο. Εκεί θα μάθω κάτι, αλλά δεν ξέρω τι !.............................................................
Προετοιμασίες για το ταξίδι στο ποτάμι του Γκαρκαζέμπε .........................................................
ο Σταυρός του νότου .............................................
Βαπτίσεις στο ποτάμι.............................................
και άλλα πολλά θα διαβάσετε σε αυτή την αληθινή Ιστορία για να μάθετε τη συνέχεια πρέπει να πάρετε το βιβλίο με την αγορά κάθε βιβλίου προσφέρετε 1 ευρώ στην Ιεραποστολή του Κολουέζη στην επαρχία Κατάνγκα του Κονγκό . και στην ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ Λογαριασμός : ΙΕΡΑ ΕΠΙΣΚΟΠΗ ΚΑΤΑΝΓΚΑ 207/296 081-80  Έτσι πιστεύω ότι βοηθάω περισσότερο !
 

 Ο Θεός να μας προσέχει από κάθε απειλή .      

6 σχόλια:

ΑΝΘΗ είπε...

Καλησπέρα, ΜΑΤΙΖ!

Βλέποντας τη δυστυχία τόσων παιδιών, όπως του Μουτότο, αναρωτιέμαι αν όλοι μας καταλαβαίνουμε πως πρέπει να ευγνωμονούμε καθημερινώς τον Κύριο για τη μεγάλη Του αγάπη, αλλά για την ευλογία Του στη ζωή μας.

MATIZ είπε...

Αυτό είναι καταλαβαίνουμε ; Εξαρτάτε μάλλον από εμάς σε ευχαριστώ που πέρασες! Ο Θεός να μας ευλογεί !

ΜΑΤΙΖ

ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ είπε...

Μπήκα στο νόημα θα ζητήσω το βιβλίο εξάλλου θα μάθω όλη την ιστορία του Μουτότο και θα βοηθήσω προσφέροντας 1 ευρώ και το βίντεο μας βάζει στο νόημα για την Ιεραποστολή , και συμφωνώ με την προλαλλήσα να ευγνωμονούμε καθημερινώς τον Κύριο για την Αγάπη Του .


ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ

Mysteri planet είπε...

Χαίρετε ΜΑΤΙΖ μας την έφερες κατάφερες να μας βάλεις σε αγωνία αφού δεν μας έγραψες ολόκληρη την ιστορία, και καλά έκανες εγώ θα πάρω σίγουρα το βιβλίο να προσφέρω και εγώ αυτό το μηδαμινό ποσοστό ! Και το βίντεο που έβαλες σε βάζει στο θέμα της ιστορίας...)

Ενημέρωση : Η τεχνολογία της Έχιδνας έχει ολοκληρωθεί κόπιασε να ενημερωθείς !

Καλό βράδυ Μysteri planet

MATIZ είπε...

Αν και αργά λίγο να σου απαντήσω να είσαι πάντα καλά φίλε Φως ιλαρόν χάρηκα που πέρασες !

MATIZ είπε...

Mysteri planet άργησα να απαντήσω τώρα είμαστε πάτσι φίλε μου, χάρη σε εσένα απόκτησα Αγία Γραφή ,χαίρομε που σε παρότρυνα να αγοράσεις αυτή την όμορφη ιστορία :-) θα περάσω συντόμως να ενημερωθώ .

Να είσαι πάντα καλά ευχαριστώ που πέρασες !

ΜΑΤΙΖ

Αναγνώστες

Η ώρα είναι....

Η ώρα είναι....